Ogólne Warunki Handlowe

1. Zakres obowiązywania

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe obowiązują Państwa i nas oraz dotyczą zamówienia towaru i jego dostawy.

2. Zawarcie umowy

Umowa kupna-sprzedaży dochodzi do skutku w momencie przyjęcia Państwa zamówienia –poprzez dostawę towaru, albo poprzez powiadomienie o wysyłce lub poprzez potwierdzenie Państwa zamówienia w ciągu 7 dni. Informacje o produktach znajdujące się w sklepie internetowym i w materiałach reklamowych nie stanowią wiążącej oferty w rozumieniu przepisów prawa, lecz jedynie zachętę do złożenia zamówienia. MENNICA – NUMIZMATY jest znakiem towarowym spółki Eldora World AG, Leubernstrasse 6, CH-8280 Kreuzlingen, Szwajcaria (zarząd: Joachim Wende, rejestr handlowy kantonu Thurgau, nr rejestracyjny firmy: CHE-367.462.157), która jest stroną umowy z Państwem. Po zawarciu umowy informacje na temat Państwa zamówienia zostaną przez nas zachowane. Gdyby zagubili Państwo dokumenty jego dotyczące proszę się do nas zwrócić. Chętnie prześlemy Państwu kopię danych dotyczących Państwa zamówienia.


Zadowolenie naszych klientów jest dla nas bardzo ważne. W przypadku pytań pomoże Państwu nasze Biuro Obsługi Klienta:

MENNICA – NUMIZMATY Biuro Obsługi Klienta
ul. Paderewskiego 167, 05-070 Sulejówek
e-mail: bok@mennica-numizmaty.pl
telefon: 22 211 65 99
Biuro Obsługi Klienta jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–17:00.


3. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy


Konsumentom przysługuje prawo do odstąpienia od umowy pod następującymi warunkami: konsument to osoba fizyczna, dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jejdziałalnością gospodarczą lub zawodową.

Pouczenie dotyczące odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od umowy bez podania konkretnej przyczyny w ciągu 21 dni od dnia:

  • w którym otrzymali Państwo lub upoważniona przez Państwa osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, zamówiony produkt – w sytuacji, gdy zamówili Państwo produktbądź kilka produktów w ramach jednego zamówienia, a produkt bądź produkty zostały dostarczone w jednej dostawie;
  • w którym otrzymali Państwo lub upoważniona przez Państwa osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, ostatni z zamówionych produktów – w momencie, gdy zamówili Państwo kilka produktów w ramach jednego zamówienia, a towar został dostarczony w oddzielnych przesyłkach,
  • w którym otrzymali Państwo lub upoważniona przez Państwa osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, ostatnią z części produktu – w momencie, gdy zamówili Państwo towar, który został dostarczony w kilku częściach.

Gdy jednocześnie zachodzi kilka z wyżej wymienionych możliwości, przysługujący Państwu termin, w którym można odstąpić od umowy, zaczyna biec dopiero wtedy, gdy otrzymali Państwo lub upoważniona przez Państwa osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, ostatni z produktów lub ostatnią z części produktów. Aby skutecznie odstąpić od umowy, proszę zwrócić się do nas, pisząc na adres: Mennica – Numizmaty, Biuro Obsługi Klienta, ul.Paderewskiego 167, 05-070 Sulejówek, telefon: +48 22 211 65 99, e-mail: bok@mennica-numizmaty.pl, przesyłając e-mailem lub drogą pocztową jednoznaczną deklarację odstąpienia od umowy. W tym celu mogą Państwo, choć nie muszą, użyć załączonego wzoru formularza. Dla zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy, że wyślą Państwo informację o chęci odstąpienia od umowy przed upływem terminu określonego powyżej.

Skutki odstąpienia od umowy
Gdy tylko otrzymamy Państwa deklarację odstąpienia od zawartej umowy, niezwłocznie (najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzymamy od Państwa zwrot towaru) zwrócimy Państwu należność, którą od Państwa otrzymaliśmy, łącznie z kosztami dostawy (za wyjątkiem kosztów dodatkowych, wynikających z tego, iż wybrali Państwo inną formę dostawy niż proponowaną przez nas przesyłkę standardową). Zwracając należność, zrobimy to w tej samej formie, w jakiej opłacili Państwo transakcję, chyba że coś innego wyraźnie zostanie z Państwem ustalone. W żadnym wypadku nie doliczymy Państwu z powodu zwracania należności dodatkowej opłaty.


Dokonując zwrotu, muszą Państwo niezwłocznie (najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy) przesłać na własny koszt zwracany produkt na adres MENNICA – NUMIZMATY, Biuro Obsługi Klienta, ul. Paderewskiego 167, 05-070 Sulejówek. W przypadku odstąpienia od umowy muszą Państwo również pokryć koszty ewentualnej utraty wartości otrzymanych produktów, jeśli przyczyną tej utraty było nieprawidłowe obchodzenie się z tymi produktami podczas sprawdzania ich jakości, właściwości i sposobu działania.


Prawo do odstąpienia od umowy nie obowiązuje lub jest znacznie ograniczone przy umowach, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, a także których przedmiotem są towary, których cena zależy od wahań na rynkach finansowych (np. metale szlachetne), niezależnych od przedsiębiorcy i mogących wystąpić przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.

4. Ceny, koszty przesyłki


Wszystkie ceny podane w naszych materiałach reklamowych i katalogach zawierają podatek VAT. Dodatkowo do podanych cen doliczamy koszty pakowania i przesyłki (szczegóły w naszym sklepie internetowym www.mennica-numizmaty.pl, w części: Zasady zakupów / Ceny i koszty przesyłki).

 

5. Dostawa

Przed wysyłką nasze produkty są starannie sprawdzane i pakowane. Termin wysyłki wynosi od 7 do 14 dni roboczych od momentu wpłynięcia zamówienia, chyba że w naszych materiałach informacyjnych i reklamowych wskazaliśmy inaczej. Na ewentualne wyjątki wskazujemy w naszych materiałach informacyjnych i w aktualnych katalogach.

Dostarczenie przesyłki możliwe jest tylko do odbiorców na terenie Polski. Państwa zamówienie zostanie wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.

Z przyczyn organizacyjnych Państwa przesyłka może również zostać wysłana ze Szwajcarii. Składając zamówienie, upoważniają Państwo nas – lub upoważnioną przez nas firmę logistyczną – do składania w Państwa imieniu i na Państwa rachunek wszelkich deklaracji niezbędnych w przypadku importu ze Szwajcarii oraz do załatwienia formalności celnych, w szczególności do przedkładania wszelkich wymaganych w związku z tym świadectw i dokumentów. Ta usługa jest dla Państwa bezpłatna. Pokrywamy wszystkie koszty związane z importem – cła, podatki i opłaty i w ten sposób zwalniamy Państwa od wszelkich zobowiązań z ich tytułu. W przypadku, gdy wartość towaru przekracza próg określony w artykule 27 Rozporządzenia Rady (WE) ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych lub próg wartości określony w §1 oraz 1a rozporządzenia zwalniającego z importowego podatku VAT, zastrzegamy sobie prawo do występowania w kontaktach z urzędem celnym lub urzędami skarbowymi we własnym imieniu i na własny rachunek, co nie wiąże się dla Państwa z żadnymi kosztami dodatkowymi.

Obowiązek dostawyz naszej strony wygasa, jeżeli zamówiony towar nie jest dostępny z przyczyn niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia z Państwem umowy kupna-sprzedaży, a także jeżeli zamówione produkty nie zostały dostarczone do naszej firmy pomimo zawarcia stosownych umów i transakcji zabezpieczających lub nie zostały dostarczone na czas, a także jeśli niedostępność towarów nie wynika z naszej winy i niezwłocznie poinformowaliśmy Państwa o tym fakcie.

Jeśli przysłalibyśmy Państwu w drodze wyjątku porównywalny jakościowo i cenowo artykuł, nie są Państwo oczywiście zobowiązani do przyjęcia go i mogą go Państwo bezpłatnie odesłać.

6. Płatność

Dostawy są zazwyczaj realizowane za pobraniem. Płatność staje się wymagalna niezwłocznie po zawarciu umowy. W przypadku nowych klientów lub gdy zamówienie mogłoby się wiązać z ryzykiem finansowym, zastrzegamy sobie prawo do realizacji dostaw na podstawie przedpłaty. Przesyłamy wtedy druk przelewu, podając w nim numer naszego rachunku bankowego. Po otrzymaniu przedpłaty niezwłocznie wysyłamy zamówiony towar. Zwracamy Państwu szczególną uwagę na fakt, że o zaleganiu z płatnością mówimy, gdy dłużnik nie ureguluje płatności w ciągu 30 dni od jej wymagalności i otrzymania faktury lub paragonu. W przypadku braku otrzymania od Państwa płatności w terminie wyślemy monit przypominający.

7. Rękojmia

Na wszystkie oferowane przez nas artykuły obowiązują ustawowe przepisy dotyczące rękojmi.

 

8. Zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej

Do momentu uiszczenia całkowitej należności za towar pozostaje on naszą własnością.

 

9. Rozwiązywanie sporów online

Od 15 lutego 2016 roku Komisja UE udostępniła platformę do pozasądowego rozwiązywania sporów. Daje to konsumentom możliwość rozstrzygnięcia sporów związanych z zamówieniem internetowym bez konieczności wchodzenia na drogę sądową. Dostęp do platformy rozwiązywania sporów można uzyskać poprzez link zewnętrzny http://ec.europa.eu/consumers/odr/. W tym kontekście jesteśmy prawnie zobowiązani do poinformowania Państwa o naszym adresie e-mail: bok@mennica-numizmaty.pl . Wszelkie spory dotyczące umów z Klientami staramy się rozwiązywać polubownie. Nie jesteśmy zobowiązani do udziału w postępowaniu arbitrażowym i niestety nie możemy zaoferować naszym Klientom udziału w takim postępowaniu.

Stan z dnia: 01.08.2024 r.

 

Mogą Państwo złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy poprzez odesłanie towaru w ciągu 21 dni od daty jego otrzymania. Każde odesłanie towaru w terminie 21 dni od daty jego otrzymania akceptujemy jako odstąpienie od umowy. W przypadku, gdy chcieliby Państwo złożyć oddzielnie oświadczenie o odstąpieniu od umowy, proszę to uczynić za pośrednictwem tego formularza.